Módní blogerky jako samozvané odbornice

V Česká scéna, Fashion ZOOM od Andrea Černá2 Komentáře

Vždycky platilo, že něco trendy je a něco ne, ve světě módy obzvlášť. Doby, kdy si lidé mohli nosit, co chtěli, skončily na konci 18. století a nastala éra návrhářů, kteří nám diktují, bez čeho se neobejdeme a co máme naopak vyhodit ze skříně.

Ovšem s nástupem sociálních sítí přichází nová dimenze. Odborníkem se tak již nestává ten, kdo umí ovládat šicí stroj, nýbrž člověk, který je dostatečně technicky vyspělý na to, aby si založil webovou stránku. A když k tomu navíc zvládne založit i účet na Instagramu, aby mohl text doplňovat hranatými obrázky, čtenost má již víceméně jistou.

boty_blogerky

Samozřejmě některé blogy si zakládají na zručnosti a umu svých autorů, které nejenže mají vkus, ale i schopnosti si samy ušít třeba kabát, a těm bychom mohli vzdát hold. Ale takovýchto blogerek, pro které je móda životní vášní bez ohledu na cifru počitadla ukazující návštěvnost, je jako šafránu. Kvantita zkrátka převyšuje kvalitu.

Proto už blogy dávno nejsou místem rad a inspirací, ale spíše minovým polem, kde na Vás z každého rohu koukají jedny a ty samé boty od Zary a parka z TopShopu. Hlavně to nesmí být značka, která má pobočky po celé republice, protože to by přeci nepůsobilo tak exkluzivně. A vůbec nejdůležitější je to pěkně nafotit, on už nikdo nezjistí, že sukně nešla dopnout a svetr je ledabyle hozený přes ramena proto, že je jinak neforemný a dělá nehezkou siluetu.

Došlo to až tak daleko, že některé značky se začaly zaměřovat na výrobu takového oblečení, které se dobře vyjímá na displejích. Celkově to ovšem návrháři nemají snadné. Blogerky totiž samozřejmě nevydrží čekat, než se kousky, které si vyhlídly online z pohodlí svého domova, dostanou do obchodů (kde by navíc stály nemalý finanční obnos). Proto obíhají fast fashion řetězce, které „vyplivnou“ hodnověrné kopie v řádu několika týdnů.

Za vše hovoří právě probíhající anketa „Blogerka roku 2014“. Po nominacích veřejnosti byla zvolena Top 10 českých internetových odbornic, a tak by se řeklo, že to budou weby oplývající nápaditostí a originalitou. A ejhle, z poloviny stránek na nás vybafnou našpulené rty, Conversky, chybí už jen kelímek ze Starbucks a selfie v zrcadle.

To ovšem neznamená, že už by nikdy neměl žádný blog vzniknout. Pokud módu milujete, máte styl a odvahu, jděte do toho. Třeba Vám už brzy začnou chodit do schránek pozvánky od designérů do prvních řad jejich přehlídek. A když ne, máte alespoň šanci, že pozdvihnete úroveň českého rybníčku.

foto: picjumbo.com