OVACOPI #9: Kreativní může být kdokoliv

V Kultura od Eva PatlochováNapsat komentář

V pátek 26. 2. se opět sešli milovníci psaného jazyka, PR specialisté, novináři a copywriteři. V Impact Hubu se totiž odehrávalo již deváté Ovacopi. Tentokrát vystoupili Maru a Roman z Pábení, Lukáš Gregor a Petr Rubáček. Na devátém Ovacopi šlo o to, nastěhovat se ke klientovi do obýváku. All of us are smarter than any of us.

Ovacopi zahájila dvojice copywriterů z Pábení. Maru a Roman předvedli metodu Human-Centered Design, jejímž cílem je průnik potřeb technologie, byznysu a zákazníka. Úspěchy této metody podložili spokojenými klienty, od výrobce maziv až po Knihy Dobrovský.

Základem je komunikace nejen s klientem, ale i s jeho zákazníkem. Zjistit potřeby, obavy a touhy. Výsledkem průniku jsou texty, které mají co říct, mají příběh a působí tak na všechny smysly. Navíc se lidé setkávají s tím, že daná služba je popsána odborníkem, ale pro běžný lid je takřka nesrozumitelná. Takže co radí copywriteři Maru a Roman? Být v procesu tvoření textu od začátku do konce a častěji se stýkat s klientem, aby se do výsledku promítla i jeho osobnost.

DSC_1173A

Lukáš Gregor dokázal, že fakta o produktivitě mohou být podaná vtipnou formou v podobě prezentace s obrázky Rockyho či mistra Yody. Lukáš, který vyučuje animovaný film na UTB ve Zlíně, ukázal, kdo chodí na jeho kurzy, jaký má problém a jaké je rozuzlení pomocí filmové terminologie. V průběhu prezentace četně komunikoval s publikem a ptal se návštěvníků, jak problém s produktivitou řešili oni.

Na závěr večera vystoupil Petr Rubáček a pomocí Remembership ukázal, že proces je král a vztah je bůh. Vždyť kreativní může být i uklízečka, je jen třeba z ní kreativitu dostat. V Remembership jde o to, nastěhovat se ke klientům do obýváku, udělat si z nich přátele a vytvořit tak důvěru. Nejčastěji otázkou: „Které tři věci tě ovlivnily?“ Pokusným králíkem se na Ovacopi stala organizátorka a uvaděčka Květoslava Lišková, která na sebe prozradila, že za dlouhou cestou k založení Ovacopi stál vlastně nepovedený vztah.

DSC_1259A (1)

Prezentaci Petr zakončil výzvou slibující pozvání na panáka všem, kteří tohle všechno již dávno věděli. Nechal kolovat velkou knihu Service Design Thinking a započala afterparty.

Foto: Jakub Kotzot